Avundsjuka

Om 4 minuter står nästan alla mina kompisar och tittar på Sveriges bästa liveband Hoffmaestro på Peace & Lovefestivalen i Borlänge. Avundsjuk? Jag? Nä då.. Inte det minsta. Jag ska ju upp klockan 6 och torka valpbajs hela dagen imorgon! Vem skulle välja Hoffmaestro före valpbajs lixom..

Jag och Lazer kom nyss in från sista kissrundan som blev lite längre än vad jag hade tänkt, vi gick nämligen ut för en timme sen. Lazer hann både med att leka med en annan hund och bada minsann! Han har även lyckats göra ett ordentligt märke i mitt finger. Jag skulle kasta en pinne, Lazer hoppade upp och bet tag i pinnen (läs: mitt finger) innan jag hade hunnit kasta. Inte tänkte jag på det mer än att det gjorde djävulsk ont.  När jag kom in märkte jag att jag har blod på hela handen. Ja så kan det gå när inte haspen är på. Hur som helst ligger Lasse nöjd, belåten och dyngsur brevid mig i soffan nu.

Nä upp klockan 6 vare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0