Rapport från Avesta


Världens finaste, Freak Le Chics Ampharos 7 månader gammal.
Bild tagen av Sandra


Helgen i Avesta har varit väldigt trevlig, även om vädret inte var det bästa. Lazer tyckte nog mest att helgen var ganska jobbig, vilket märktes ganska ordentligt då det var en helt annan hund som var med mig uppe i Dalarna.

På fredagen skjutsade mamma mig hem till Emma, och så åkte jag med henne upp. När vi kom fram släppte vi hundarna nere vid vattnet och Lazer var till min stora förvåning VÄLDIGT kaxig och det blev en hel del smågnabb. Inne gick det mycket bättre, 9 hollänadre och en jack russell gick lösa utan problem.

På lördagen åkte vi till Avesta BK trots det inte allt för vackra vädret. Lazer var helt borta och det gick inte ens att få kontakt med honom så länge de andra tränade, så jag stoppade in honom i bilen igen. När alla hade tränat lite lydnad provade vi på att köra lite bitövningar. Även Lazer fick komma ut och prova lite. Det gick sådär, Lazer ville gärna ha kamskinnet för sig själv och ville varken släppa eller komma tillbaka med det när han hade vunnit, något som jag redan visste att han skulle göra.

På söndagen var det utställningsdags och vädret kunde ju inte ha varit sämre. Regn och blåst så det både räckte och blev över. Hanvalparna var först ut i ringen. När vi skulle springa blev det alldeles för mycket för Lazer, vilket resulterade i att han började bita mig. Jag kände att det förmodligen bara skulle ha blivit värre om jag hade börjat bråka med honom, så jag väntade bara ut honom. Domaren sa dock åt mig att jag måste vara mycket strängare mot Lazer. Trots att det blev mycket strul i ringen lyckades vi kamma hem andra platsen med kanonkritiken: "Dark brindle. 7 month. Complete scissor, nice type, good head, dark eye. Well set ear, good pigm (?), nice neck and outlines. Enough chest, enough anghlation (?) good bone. Very playful moves well." Domaren var kanontrevlig och motiverade varför alla hundar kom på den platsen de kom på, och det enda hon sa om Lazer var att jag var tvungen att visa att "I am the master".





De två sista bilderna är tagna av Emma

Kommentarer
Postat av: Emma m randiga

Guuuud vilken fin stå-bild du fått till då :D den snor jag... ;)



Vill bara säga att du var verkligen duktig på utställningen i helgen! Du kämpade på bra med busfröet! Med lite mer träning så blir han bästa hanvalp nästa gång ;)



Massa kramar

Kennelmamman

2009-06-16 @ 11:52:07
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: Sandra & Keep

Hihi den där bilden känner jag igen, den blev verkligen riktigt bra:-)



Nå tyckte plutten det var jobbigt, stackarn men miljöträning är nyttigt. "I am the master" ja vist men det kan man ju blir på olika sätt;-) Har föresten tänkt på en sak med Lazers beteende när Keep kampar och ett sätt att jobba med det. Har även konstaterat att du behöver en bitstock eller liknande för att inte behöva spendera en förmögenhet på leksaker.



Syns imorgon

Postat av: Emma

var roligt att träffa dig och lasse :) han är en jätte fin hund, du kommer få ordning på honom, han är bara lite busig ;) Fin bild på killen!!

2009-06-16 @ 15:39:09
URL: http://emki.se
Postat av: Kickan

Vad snygg han är! Grattis till finfin kritik :-)

2009-06-16 @ 22:39:26
URL: http://www.vuvven.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0