Hopp

Okej, jag har inte gett upp!

Idag tog jag med Lazer till träningsgruppen istället för Trollet. Jag kom först så jag tog ut buren och körde lite burlekar. Det gick hur bra som helst! Han går in i buren utan problem och det omvända lockandet går också bra. Jag kan gå ganska långt innan han börjar tänka tanken att gå ut, och på mitt frikomando springer han ut med full fart!

Sen kom alla andra och då brast det totalt. Samma procedur som igår började. Ryck, slit och skrik. Det värsta är att efter ett tag tappar man själv tålamodet och då blir det inge bra alls.

På väg från bussen och hem gick det hur bra som helst igen. Inget dragandes i kopplet, inte ens när en pudel gjorde utfall mot Lazer eller när två bostonterriers gick 1 meter framför oss, bara lungt och fint vid sidan. När det funkar så bra blir man stolt över vad man har kunnat åstadkomma på mindre än en vecka. Nu är det bara kvar att det ALLTID ska funka så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0