Tillbaka till verkligheten



Vi får skylla den dåliga uppdateringen på sommarens fina väder (nåja, den sista veckan har det väl inte varit så fint, men annars!). Sommaren har gått fort, otroligt fort och nu är det bara några få veckor kvar på sommarlovet.

En liten snabbresumering av sommaren då; Lazer skötte sig bra på vinnarutställningen, domaren verkade dock inte gilla Lazers typ så vi fick en slät 1:a. Trollet och jag har tävlat agility och var ruskigt nära att plocka pinne i båda loppen, duktig fluff med tanke på mängden träning det senaste året. Jag har varit iväg en sväng till Öland och firat midsommar utan hundarna. Resten av tiden har gått åt till att njuta av värmen, bada och träna hund.

Förra veckan var jag och Lazer i Filipstad på rasklubblägret. Kul att se så många Holländare på en och samma gång! Lazer och jag spårade, körde uppletande, lydnad, pyttelite agility (dvs. 4-pinnarsslalom) och provade på lite bitarbete. Jag säger då det, jösses vilken hund jag har! Vad man än gör så klarar han det med bravur. Duktiga, duktiga randiga! Emma hjälpte oss med spåret, så nu är vi på rätt väg igen och vi fick även en spark i rumpan när det gäller lydnaden. Det enda man skulle kunna klaga på var vädret. Det regnade mer eller mindre hela tiden, så tillslut gav till och med tältet upp. Som tur var kom Denny och Sussie och erbjöd sovplats åt mig och Emma i deras husvagn!

Igår var det styrelsemöte i Visättra, så vi passade på att täna lite innan. Jag la ett spår och under tiden det låg tänkte jag köra lite agility med Lazer, men tji fick jag! Lazer var på monsterhumör och stressade bara upp sig vilket har resulterat i fina bitmärken på båda armarna. Lazer har ju skött sig otroligt bra den senaste tiden, vilket jag nog har tagit lite för givet att han ska göra varje gång nu. Aja, bara fortsätta träna på att vara lugn. Spåret gick bra i alla fall.

Oj, ett lång inlägg blev det. Kan ju tillägga att jag ska (och har) anmält mig till massor med tävlingar, så hösten blir fullspäckad!


Kommentarer
Postat av: Emma

det där med bitmärken känner jag igen, nog är dom syskon minsan de små randiga! ;)

2010-08-07 @ 22:11:27
URL: http://emki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0