Utställningsträning



Igår fick jag och Lazer vara med när Veronica skulle ha lite ringträning för några Rex Ventor valpar. Mina armar ser ut att ha gått genom en köttkvarn 20 gånger och Lazer var ännu jävligare än vanligt, men vi fick nog kläm på det. Veronica gav oss massor med bra tips och jag lärde mig galet mycket. Det var egentligen bara några smådetaljer men dom gjorde jättestor skillnad, och tillslut kunde vi springa flera varv utan att han dummade sig någonting. Den enda konsekvensen blev att Lazer sprang med full kontakt hela tiden så han började springa lite konstig i fram, men MYCKET hellre det än att han håller på att bitas. Men det var väldigt kul att se hans attityd i slutet, det var verkligen "okej, det lönar sig nog att lyssna på henne nu". Längtar till på söndag nu för att se om det håller på tävling också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0