Blandat babbel

I lördags var det ringträning i Riksten igen. Vi fick vänta länge innan det var våran tur och Lazer hade stått och laddat så när det väl var våran tur var det som att släppa lös en orkan. Strategin för Stora Stockholm är i alla fall att trötta ut honom innan vi går in i ringen genom att bara gå fram och tillbaka, och när vi inte gör det är det vila i buren som kommer att gälla. Vi får väl se hur det går.

På kvällen hade jag hela järngänget här hemma, dvs Trollet, Kajsa och Lazer. Lazer blir så jäkla avundsjuk när det kommer in andra hundar i bilden. Att dela med sig av sin matte finns inte i Lazers värld.

Efter flytten till Huddinge Centrum har Lazer blivit så härlig och ha och göra med. De första dagarna fick han alltid ha Gentle Leadern på sig så fort vi skulle någon stans eftersom Lazer drog som en tok och bara stressade. Den senaste veckan har jag inte ens brytt mig om att ha den i fickan eftersom han har blivit SÅ duktig på att gå i koppel. Han går hela tiden vid min sida och söker kontakt. Äntilgen har poletten trillat ner. Bussåkningen går också så himla bra och vi har fått massor med kommentarer om hur duktig och lugn har är på bussen. Även i lydnaden har han blivit en helt annan hund. Hoppas det här håller i sig, för att ha det så här tackar jag inte nej till!
Jag har spanat ut massor med kurser nu i vår som jag vill gå. Tävlingslydnad, brukslydnad och spår är lite av det. Funderar även på att dra med Lillebror på en rapportkurs, det skulle nog va kul. Aja, pengarna ska ju räcka till också.


Kommentarer
Postat av: Emma & Lea

kul med en massa träning :) Kommer hålla tummarna för dig och Lazer när det är dags för stora sthlm! :) Hoppas ni har det bra!

Kram

2009-11-30 @ 07:34:14
URL: http://emki.se
Postat av: Malin

Kul att allt funkar så bra! Spännande att ställa på Stora Sthlm, men jag kan tänka mig att miljön har en ganska dämpande effekt på de flesta hundar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0