Uppdrag; Liggmarkering

Ända sen jag fick hem Lazer (eller ja.. nästan i alla fall) så har jag funderat över hur jag vill att Lazer ska markera pinnarna i spåret. Han bär ju gärna på saker, men han lämnar inte gärna ifrån sig dem. Dessutom blir han väldigt lätt stressad så fort han får något i munnen inprincip och han börjar tugga och pipa, och därför har jag inte känt att jag vill att han ska apportera pinnarna.

Idag ramlade jag dock över en artikel om liggmarkeringar, och känner varför inte? Ligg är ju ett beteende Lazer gärna erbjuder och jag slipper få tillbaka sönderflisade spårpinnar. En vecka säger han som skrev artikeln att det tog för hans hund att förstå någorlunda. Nu tror jag att det kommer ta lite längre tid för oss, men imorgon börjar utmaningen!

Fortsättning föjer..


Kommentarer
Postat av: Emma

tack så mycket! roligt med nått nytt, liggmarkeringar har jag aldrig sett förut.

2009-11-05 @ 01:01:12
URL: http://emki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0