Övning ger färdighet

Har varit lite snål med inlägg även fast det har han rätt mycket på sista tiden..

Hur som helst, i onsdags var jag och Lazer på Botkyrka BK och provade på deras ungdomsgrupp. Det verkar trevligt så nästa gång kommer vi igen!

Sen har vi slitit som grisar med lydnaden. Jag hatar ju både apporten och ställandet och varit dålig på att träna dem, men nu har jag i alla fall varit duktig och tagit tag i apporten.

Igår fick Lazer sitt första agilitypass. Långatunneln, platta tunneln och lite hinderstöd stod på menyn. Den vanliga tunneln har Lazer provat på förut, och den är det absolut inga problem med. Platta tunneln behövde jag hålla upp en gång, sen kutade han igenom den som aldrig förr. När jag släpade fram hinderstödet var han lite trött och hade svårt att släppa leksaken med blicken och fokusera på hinderstödet. Jag får ta fram det först nästa gång.

Nu måste jag skynda mig, ska iväg på utställning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0