7 augusti 2009

Har inte haft någon lust att uppdatera.. U-SM gick åt helvete rent ut sagt, både för min och även Annas del. Sandra knep bronsplatsen i lydnadsklass 2, gattis igen!

Trollet blev halt på höger bak (igen..) i lördags, dagen innan agilityn gick på U-SM. Både jag, Anna och Sandra har kände igenom tassar, ben och rygg men Trollet reagerade inte på något och vi kände inget konstigt heller. På lördagskvällen var det helt bra och på söndagsmorgonen märkte man det bara lite grann när han hade legat still.

På måndagen ville han inte sätta ner höger fram Mamma ringde till veterinären i tisdags när vi kom hem, och vi fick en tid om 2½ vecka.. Menar dom att hunden ska gå och halta 2½ vecka?!

På onsdagen var det ännu värre, och Trollet kunde knappt ställa sig, och när han väl kom upp kunde han inte lägga sig igen.. Mamma fick nog och åkte in akut med honom. Veterinären kände igenom honom och den enda reaktionen han fick var på höger höft när han tröck hårt. Slutsatsen blev dock att det förmodligen är en fästingsjukdom. Svar får vi imorgon eller på måndag.

Om det nu är så att det "bara" är en fästingsjukdom så är det vila så länge Trollet medicineras, vilket är 30 dagar, och gärna lite mer än så. Det innebär att vi missar alla höstens tävlingar, men hellre det än att det är något värre än en fästingsjukdom.

På ett sätt känns det skönt att få det svart på vitt att det är något som inte riktigt stämmer, och det är därför Trollet har gått så jäkla dåligt på de senaste tävlingarna. Samtidigt har jag hemskt dåligt samvete för att jag har tävlat med honom när han har haft ont, även fast jag inte har vetat om det. Får hoppas att veterinären ringer idag så jag får veta vad det är.

Hur som helst, i fredags efter veterinärbesiktningen träffade jag och Lazer Emma som äger Lazers syster Lea. Jag tog lite bilder som jag ska försöka lägga upp under helgen. Fotade även lite under freestylen som jag också ska försöka lägga upp.


Kommentarer
Postat av: Malin

Nä vad trist! :-( Hopplöst när hundarna är "trasiga", hoppas att det är något som löser sig lätt iaf. Vet hur du känner, jag kände ju att Ella var lite trög på tävling under våren innan jag fick reda på att det var livmodersinflammation - inte kul för samvetet. Krya på honom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0