Värme och klagomål


Lazer står och spanar på balkongen

Jaha, nu när det äntligen är fint väder är det så varmt så man dör.

Idag har mamma hjälpt mig att plantera lite blommor och fixa lite på balkongen. När hon hade åkt gick jag och Lazer ner till vattnet så han fick svalka sig lite. Efter det var det tänkt att jag skulle städa, men jag råkade somna istället och vaknade inte förän vid 8.. Då hade jag sovit i typ 3 timmar. Jag måste ha varit väldigt trött utan att jag märkte det.

Nu på kvällen passade jag på att spåra och träna lite. Jag la två spontanspår på ungefär 100 meter. Båda gick utmärkt! Sen tränade vi lite cirkelarbete eftersom Lazer har börjat hoppa och bita mig i armarna så fort jag springer, något som inte är sådär jättepoppis när man tex. springer till bussen. Sen är det ju bra träning inför agility träningen. Efter några klick verkade det som han fattade att det lönade sig att hålla alla tassar på marken. Även lite baklängesmarsch blev det tränat.

Igår när jag skulle gå ut med Lazer hörde jag en kille ropa från loftgången. Han började fråga mig om mina hundar och helt plötsligt sa han att "han var trött på att mina hundar stog och ylade hela nätterna så att inte han kunde sova". Det roliga är att killen bor en trappa ner och tre lägenheter bort från mig. Nog för att det kan vara lyhört men knappast lyhört. Dessutom är Trollet inte här särskilt ofta och han sa att det var två hundar som ylade, och det vore ju konstigt att han vaknar men inte jag om det nu skulle vara så. Han påstod att jag var den enda som han hade sett ha hund på den här gården så att det kunde absolut inte vara någon annan. Suck, blir så trött på att man ska få skit när man inte har gjort något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0