Grundlydnadskurs

Igår var det sista gången på grundlydnadskursen, en kurs som har varit nyttig och mig och särskilt för Lazer. Anna är så jäkla bra, och hon har gett mig en hel del tankeställare. Jag måste lära mig att det inte är en liten sheltie jag har i kopplet längre utan en hund som är lite (eller ja, väldigt mycket) mer hund, och det går bättre och bättre. Jag har skrivit en "kom-ihåg-lista" till mig själv vad som gäller, mest för att jag måste tänka på att vara konsekvent hela tiden, något som jag brukar slarva med. Det är inga stora grejer egentligen, utan saker som "på bussen gäller ligg, inget annat". Saker som gör vardagen lite lättare helt enkelt.

Gårdagens kurstillfälle gick i alla fall hyfsat. Lazer var som en duracellkanin som hade druckit en hel platta redbull och var väldigt otålig. Han tyckte att det var roligare att titta på alla andra hundar än att jobba med mig. Inkallningarna gjorde han i alla fall riktigt bra!

Snart har jag höstlov, och då är det träning för hela slanten som gäller. Bland annat står hoppteknikkurs på schemat! Dessutom ska jag packa, för förmodligen får jag flytta in i min nya lägenhet veckan efter lovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0