Apporthelvete

Om 4,5 timmar ska jag upp och gå till skolan, men av någon anledning kan jag inte somna och är hur pigg som helst. En sak jag ligger och tänker på är hur jag ska lösa det här med apporten. Jag har sagt det förr och säger det igen - apporten är nog fasen momentet från helvetet.

Lazer strimmlar ju allt som han kan stoppa i munnen; pinnar, tennisbollar, fotbollar, kampleksaker.. Ja you name it. Apportbocken är det ingen skillnad på. Han griper jättefint och innom en hundradel så tuggar han på den som det vore tuggummi.

Vi har provat Canismetoden. Han griper som sagt jättefint, men istället för att tugga slår han över till kamp på en gång, piper som en idiot och vägrar släppa.

Vi har provat någon slags "halv-canismetod" som tjejen på Botkyrka BK tipsade om. Hon sa bara att jag måste klicka innan han hinner börja tugga - vilket är lättare sagt en gjort. Dessutom så går det inte att komma frammåt eftersom han som sagt börjar tugga om ett as om jag inte bara klickar för gripandet inprincip. Så fort jag väntar en halv hundradel efter gripandet så han han hunnit börja tugga.

Vi har provat att byta ut apporten mot något annat. Jag har provat plastköksslev, sked och en petflaska. Inget av det vill han ta i överhuvudtaget, utan öppnar bara munnen och kör in föremålet i munnen utan att nudda det. och jag drar emot så skiter han bara i det.

Jag har provat att lägga apporten på golvet så han måste lyft upp den. Då sätter han bara tassarna på den och "drar" den.

Nu har jag slut på ideér. Jag bara hatar apporten.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Förlåt att jag inte kom i söndags men min kropp strejkade då jag varit helt dum i huvudet och inte gett den mat. Vilket bara gjorde mig ännu mer dum i huvudet X-(



Förstår hur du känner dig med apporten, Keep hade en fas med aporten då jag inte visste hur jag skulle lösa den. Kolla om Anna har några bra ideer ikväll annars så kan vi träffas någon dag så kan jag kolla på eländet.



Tänkte kolla med dig inför sökkursen, hur har du tänkt ta dig ditt? När jag såg att du också skulle vara med så tänkte jag att låna bilen och så kan vi samåka kanske?

2009-09-22 @ 13:40:36
URL: http://www.keepiteasy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0