Hänt på senaste tiden

I måndags förra veckan fick vi besked om vad det är för fel med Trollet. Kraftig borelia, precis som både jag, mamma och vet. trodde.

I tisdags var vi på barnkalas, min systerdotter fyllde 7 år och min systerson fyller 5 år imorgon.

Onsdag-torsdag hade vi besök av ridgebackdamerna. Lazer tyckte att en löpande Haley var nog det bästa som har hänt på denna jord.

I lördags var vi på utställning i Nyköping, det resulterade i ett 1:a pris, CK och BHKL-2! Tyvärr vann brorsan Arrak BHKL och tog hem certet, och blev även BIR. Lazers kritik var;
"Ännu en mkt tilltalande junior. ? huvud och uttryck, vack ögon, färg och form. Välburna öron, flott(?) överlinje. Väl markerad nacke, stark rygg, bra kors och välburens svans. Bra förbröst lång bröstkorg. Bra bredd i låret. Glad och busig . Utmärkta ben och tassar. Rör sig väl. Bra päls och tigrering"
Lazer flippade såklart ut igen, men det gick i alla fall bättre än i Avesta och domaren gav mig lite tips på hur jag skulle göra för att han inte skulle bråka med mig så mycket, så i Vallentuna blir det ännu bättre ;D Gäller bara att öva, öva, öva.

Igår var jag och kollade på lägenhet. En 1:a mitt i Huddinge centrum på 43 kvm med inglasad balkong. Den var helt perfekt, även om det behövs läggas nya golv och målas om, så den 2:a november flyttar jag och Lazer från Masmo till Huddinge centrum. Det känns väldigt skönt, även om jag kommer sakna promenadvägarna, utsikten och att ha 5 minuter ner till sjön.

Idag har jag varit och letat hund i Handen. Kennelns älsta tik hade nämligen stuckit iväg igår. Den stackars tanten hade varit borta i 21 timmar när vi hittade henne och hon hade gått en bra bit.

I veckan ska jag och Lazer utställningsträna med några Rex Ventors valpar. På söndag åker jag med Jenny till Vallentuna och ställer ut igen och sen 26e börjar jag skolan. Får försöka ta vara på den sista veckan av sommarlovet nu och träna så mycket vi kan.


Kommentarer
Postat av: Emma

Stort grattis till resultatet! Snart plockar ni CERT efter cert! :D Roligt med lägenheten, ni kommer säkert få det jätte bra!

2009-08-18 @ 11:32:00
URL: http://emki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0