Agility för hela slanten

Igår åkte jag ner till Visättra och tränade lite agility. Trollet fick träna vidare på running contacts. När nedfarten ligger på bordet har han 100% träffar, så jag höjde lite genom att lägga en låda under, men det var fortfarande samma sak. Då fick lillebror, som höll i godisskålen, ställa sig lite snett och då hände det grejer. Trollet började hoppa kontaktfältet och började verkligen tänka till vad det var han skulle göra.

Sen ställde jag upp en kombination med 5 hopphinder och en tunnel. Vi övade på lite staket och på att springa förbi ett hinder utan att ta det. Allt funkade kanon!

När Trollet vilade fick Lazer träna lite tunnel för andra gången i sitt liv. Han vet verkligen vad han ska göra, men han har väldigt svårt att släppa blicken från leksaken och koncentrera sig på vad han ska göra, men det blev bättre och bättre för varje gång.

Jag ska försöka ta mig tid och åka ner i veckan och träna lite slalom med Trollet också. Det känns som han väldigt lätt glömmer ingångarna så fort vi inte tränar regelbundet och jag vill ju plocka de sista pinnarna nästa tävling.

Kommentarer
Postat av: Emma & Lea

vad roligt med agilityträning, kanske vi hinner med lite träning när ni kommer upp :P hoppas ni tar er upp till boden så man får se er "in action" oxå :P Kram på dig och brorsan! (och såklart fluffen)

2009-07-07 @ 20:24:00
URL: http://emki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0