Lasse på besök hos doktorn



Idag har Lazer varit hos veterinären. I morse märkte jag nämligen att han hade små bulor på nosen (såg ungefär ut som massor med myggbett) vilket ledde till att han var ganska svullen i ansiktet. Svullnaden la sig på väg till Handen och både jag och Veronica antog att det var något slags insektsbett.

Vid lunch började han bli svullen igen och jag började bli lite misstänksam. Den här gången la det sig inte utan Lazers ansikte svullnade upp mer och mer och tillslut såg han mer ut som en Shar Pei. Ringde veterinären i Haninge, som skickade vidare mig till Farsta, som skickade vidare mig till Södra djursjukhuset.

Väl på Södra fick vi gå före alla eftersom de trodde att det var ett ormbett. Två veterinärer tittade på Lazer och efter lite diskussioner kom de fram till att det förmodligen var en allergisk reaktion. Skönt att det inte var ormbett, men vad kan han ha fått en sådan reaktion ifrån? Får grubbla vidare på det.. Efter en kortisonspruta skickades vi hem mer mer kortison. Varken jag eller veterinärerna kände att det var någon ide att ha kvar honom eftersom han har varit så pigg och ätit och druckit bra. Sprutan verkade jättefort och bara efter några minuter såg han ut som en helt annan hund.


Från sidan ca 2 timmar efter sprutan.
Fortfarande ganska svullen men en väldigt stor förbättring!

Kommentarer
Postat av: Emma

stackars lasse :( enya fick sådär förra sommaren och då var det en geting som stuckit henne. försvann efter ett bra tag, det blev en hårlös fläck efter ett tag och i slutet av sommaren hade pälsen vuxit tillbaka.

2009-07-20 @ 21:06:06
URL: http://emki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0