Lite moln skulle inte sitta fel

Den här värmen DÖDAR mig. Det händer inte mycket på dagarna, valparna är döda, hundarna är döda, jag är död. Min lägenhet blir sisådär 35 grader trots att alla persienner är nere hela tiden och köksfönstret och fönstret i sovrummet är öppna dygnet runt, så det är inte så trevligt att komma hem heller.

Träningen ligger lite på is just nu eftersom jag jobbar sent den här veckan och kommer hem vid halv 11 varje kväll. Dock har jag börjat ta vara på restiden, och särskilt de 20 minutrarna vi måste vänta på tåget i Älvsjö varje dag genom att shejpa lite trix. Lazer tycker det är jättekul och har börjat erbjuda massor med roliga beteenden. När vi stog och trängdes på tåget igår morse tog han upp ena tassen flera gånger, något som jag aldrig har sett honom göra tidigare. Innan har han ju bara erbjudit sitt, ligg och backa.

I helgen är jag ledig så då ska jag tvinga mig ner till fotbollsplanen med Lazer. Jag har köpt massa kattmat på burk för att se om det kan vara roligare än fotbollar. Frolic, korv och köttbullar duger ju inte och jag måste verkligen få bort hans hysterik när det gäller fotbollar. Jag ska även försöka åka ner till visättea och träna lite agility med Trollet. Det är ju faktiskt U-SM snart!

Håller på att byta foder gör vi också. Har köpt Magnussons nu och Lazer verkligen ÄLSKAR det. Pro Plan påsen har han aldrig brytt sig om men Magnusson påsen har jag varit tvungen att ställa in i städskåpet nu efter två inbrottsförsök. Att det nya fodret kostar mig 340 kronor mindre i månaden gör ju inte direkt något heller. Får hoppas att det ska vara så bra som jag har hört, jag är ju så jäkla kass när det gäller foder så det är bara att förlita sig på andra haha..

Kommentarer
Postat av: Sandra & Keep

Låter som om din lägenhet är vidrig i den här värmen, kul att du orkar träna lite iallafall. Här har det knappt blivit någonting ordentligt på länge. Jag har lyckats boka de sista bussplatserna till U-SM åt oss:-D Vi får hoppas på att någon hoppar av, annars kan det bli lite trångt.

Postat av: Sandra & Keep

Jaja de spelar inte så stor roll då har du ju en plats ifall du skulle vilja ha den. Nej tyvärr jag är i Lindköping och tävlar agility, samt försöker få min stress collie att varva ned utan att bli huggen i armen;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0