Äntilgen!

Idag har jag och Lazer varit och hälsat på hos kennel Rex Ventors där jag ska jobba i sommar. Valparna var ju så söta! Tur att jag precis har köpt Lazer, annars hade jag garanterat fått med mig en ridgebackvalp hem om 8 veckor.

Jag hade tänkt att träna lite innan vi åkte till Handen idag, men halvägs till gräsplanen märker jag att har tappat Lazers leksak, så det var ju bara att vända och leta efter den. Självklart hade jag ju tappat den precis utanför porten. Eftersom det tar ett tag att gå till gräsplanen skulle vi inte hinna gå dit igen, så jag tänkte träna lite på gården. Precis när vi skulle börja kommer alla barnen från skolan under mig utrusande, så det var ju bara att gå in.. Så jäkla typiskt.

Vi gjorde ett nytt försök nu ikväll och FY FAN vad bra det gick! Äntligen har jag börjat få ordning på läggandena och ställandena. Han gör det klockrent när  jag kommenderar! Även klossen funkade kanon. Innan har han inte velat gå åt sidan längre än några steg, och åt höger har det inte funkat alls, men idag gick han ända till min vänsta sida och flera steg och höger! Det kändes som poletten trillade ner idag. Gud vad skönt det känns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0