Funderingar

Jag undrar vad jag gett mig in på. Kommer jag verkligen klara av en Holländare? Jag var medveten om att den var en svår ras som behöver en fast hand och mycket träning, men så här jobbigt trodde jag aldrig att det skulle vara.

Idag har jag och Lazer hur som helst träffat några från klickerforum. Det gick inge vidare om man säger så, han stog och skrek och drog i typ 1½ timme så mina händer är helt skinnflådda nu. Har egentligen ingen vidare lust att släpa med han upp till Visättra imorgon, men ska jag få ordning på det så är det bara att träna, träna och träna. Han måste vänja sig att slappna av runt andra hundar innan vi ens kan börja tänka på träning. Phu, det här kommer bli tufft!


Kommentarer
Postat av: Sandra & Keep

Tips, försök vara där tidigare och jobba med buren, bygg värde för den med många belöningar. Sedan har du honom i bur när han ska titta på, det finns två extra filtar i klubbstugan, om han börjar låta så täck över buren direkt så han inte ser ut. När han är tyst igen så lyft upp på framsidan.

Skulle inte detta hjälpa flytta in buren i klubbstugan och om han är tyst så får dörren vara öppen så han ser ut men om han låter så stäng dörren.

Med tanke på att buren är lite ranglig så är mitt förslag att inte ha någon av dörrarna mot planen.



Tror inte det är någon fara att börja träna lite runt andra hundar även om han beter sig såhär. Men träna på det som ni tränar på hemma fast lättare, varje gång du försvårar t.ex. genom att byta miljö så skall du gå tillbaka i träningen. Jobba med billiga frivilliga beteenden, påminn mig till på torsdag så ska du få låna 3 bra artiklar att jobba med.



Var bara envis och ha väldigt stort tålamod så kommer det gå bra ska du se. Långt det blev:-)



Lycka till


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0