Människor, människor, människor

Kan börja med att "glatt" berätta att min kära hund har lärt sig att öppna dörrar, även dörrar som går innåt så nu måste man låsa alla dörrar som man inte vill att han ska öppna.

Dessutom har han jagat ankor idag. Jag släppte Trollet och Lazer på åkern för att de (läs: Lazer) skulle få springa av sig lite innan min kurs började. Självklart hittar han ankor i något dike, ankorna flyger iväg och Lazer springer efter. Usch vad jag var sur på honom. Nu blir det långlina eller koppel på ställen där det finns djur. Hur som helst, när jag väl har fått tag på Lazer kommer det någon surgubbe och slänger ur sig "fin uppvisning av lagbrott". Tror han inte att jag vet att hundarna måste vara kopplade, eller trodde han att jag bussade hunden på fåglarna eller? Jävla as! Jag ville bara slänga ur mig något som "jaa.. och en fet hund är djurplågeri" med syfte på hans ortoligt feta border collie han hade i kopplet. Kan ju tillägga att jag och Lazer har gått förbi både rådjur, harar och katter utan att han har brytt sig, så jag hade ingen aning om att han skulle reagera så på fåglarna.

På bussen hem så var det också någon idiot som man bara ville slå ihjäl. Jag hade båda hundarna, bussen var liten, rätt så full (särskilt längst bak) och det står en barnvagn så man inte kommer längre bak än till mittendörrarna. Jag ställer mig då brevid barnvagnen eftersom jag inte kom länge. Då börjar idioten skrika "It's a baby". Jaha..? Båda hundarna låg på golvet och tittade inte ens på vagnen, det var ju knappast så att de tänkte äta upp ungen. Om han hade ställt barnvagnen så man kom förbi (för så full var inte bussen) så hade jag ju kunnat gå längre bak. Nää.. Det är bätte att klaga.
 
Gud vad sur jag blir på mänskilgheten ibland (och även vissa hundar haha..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0