Massor med text



Jag håller på att drunkna i alla saker som måste göras i skolan, en av anledningarna till att det har varit snålt med uppdateringar den sista tiden. Prestationsångest, både när det gäller skola och hundträning, stress och oro över hur man ska få allt att gå ihop har gjort att kroppen har lagt av och jag har fått magkatarr, sömproblem och konstant huvudvärk. Ja, man får verkligen känna att man lever.

En glädjande nyhet är i alla fall att Lazer tog sitt tredje utställningscert i lördags, dagen innan hans 11 månaders dag!

Träningen går äntligen framåt. Lazer har under ett bra tag varit riktigt jobbig att träna med. Ingenting har funkat och det hat känts som man har varit tillbaka på ruta ett. Nu verkar det som vinden har vänt och Lazer börjar sakta men säkert bli riktigt rolig att träna med igen.

Vi har börjat träna lite agility nu, och jösses säger jag bara! Jag har hela tiden sagt att Lazer nog aldrig kommer bli en bra agilityhund, men jag måste faktiskt ändra mig. Idag tränade vi tillsamans med Lina, Ida och Sandra och det gick riktigt bra. Lazer tycker det är sjukt kul och ha lär sig allt väldigt fort. Platta tunneln har blivit en favorit. Idag gjorde vi en raksträcka med hopp-hopp-tunnel. Han vänder gärna upp och tittar på mig innan han fortsätter framåt, så lite mer släpp ska tränas. Sedan tränades det lite ingångar på platta tunneln och så började vi med slalomet. Med tanke på att detta var Lazers tredje eller fjärde gång han tränar agility är jag galet nöjd.

Även Trollet fick följa med idag. Bortsett från i lördags var det första gången han fick se agilityhinder sedan U-SM, och ingen var lyckligare än Trollet! Vi körde lite slalomingångar och samma raksträcka som Lazer. Trollet var taggad som tusan och det känns bra att vara back on track igen.

Det bästa med träningen idag var att jag kunde träna med Lazer trots att andra hundar tränade, sprang och KAMPADE samtidigt. Ännu ett bevis på hur kul Lazer tycker det är med agility.


Kommentarer
Postat av: Emma & Lea

grattis till certet!!! :D

2009-10-06 @ 00:44:07
URL: http://emki.se
Postat av: Kennelmamman

GUD vad roligt att läsa hur bra det går för er! :) tror absolut att agility kan vara nåt för honom, han gillar ju fart och fläkt ;)



Hoppas vi ses snart!



Massa kramar

Emma

2009-10-07 @ 23:06:34
URL: http://www.freaklechics.se
Postat av: Malin

Åh, vad skönt att Trollet är på g igen! Vi ska också börja köra så smått alldeles snart, sedan får vi fajtas om försten till 3:an... :-P



Snygg bild på Lazer (jaja, när blir han inte snygg?)och kul att träningen funkar. Var rädd om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0