Ingen pinne idag heller

Klockan 7 imorse blev jag upphämtad av Malin, och så bar det av mot Märsta-Sigtuna BKs agilitytävling.

Agilityklass 2; Banan var ganska klurig och det fanns en hel del fällor och det fanns en hel del ställen jag trodde det skulle gå åt pipsvängen. Det kändes mest bara som Trollet stod och skällde och han kändes seg och svårstyrd, vilket resulterade i många stora svängar. Efter a-hindret smet Trollet bakom ryggen på mig när jag gjorde ett framförbyte, vilket gjorde att jag tappade koncentrationen och det blev en jättekonstig väg in i slalomet, vilket resulterade i missad slalomingång. 5,3 fel och en 4 placering.

Hoppklass 2; Det var en riktig rolig bana och jag galet taggad! Trollet sprang på bättre i detta loppet och var inte alls lika svårstyd. Som vanligt (fy på mig!) släpper jag honom i några hundradelar och litar på att han ska ta tunneln, men han springer förbi och tar slalomet som jag var på väg mot, så det blev en disk. Sen blev det massa slalomstrul, men resten kändes bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0