Pladder

Just nu händer det lika mycket i mitt liv som det händer i bloggen. Jag och Lazer lallar fortfarande runt, gör inget speciellt förutom att träna lite trix (vilket har lett till ett galet snyggt fotgående!) Har satt komando på snurra och hakan i backen. Min stora utmaning just nu är att lära Lazer att backa upp på en kartong, som förhoppningsvis till slut ska leda till att stå på framtassarna. Ett galet häftigt trick! Bra träning för både mig och Lazer att träna på det här viset. Lazer kan bli galet frustrerad och bara lägga av och inte vilja mer. Jag håller på att lära mig att ha lite is i magen och inte sänka kriterierna när han blir så tokfrustrerad samt att hålla träningspassen lagom långa så att han inte hinner lägga av. Får ta och köpa en äggklocka.

För tillfället agerar jag och Lazer lite Haninge-bor fram till på fredag kväll, för att sedan bo hemma i en och en halv vecka och flytta hit igen i två och en halv vecka. Lite miljöombyte och nära till skolan kan vara skönt ibland. Lazer är också nöjd och väldigt lycklig över att få vara med Haley så mycket.

Idag blev Trollet kastrerad. Jag och mamma har pratat om det ett tag. Trollet har alltid varit lite "översexuell" men på senaste tiden har det bara blivit värre och värre. Kajsa har han inte kunnat låta vara en enda sekund. Det har dessutom varit lite spänningar mellan Lazer och Trollet sedan Lazer blev könsmogen. Vi vet att kastrering inte är någon garanti för att saker och ting ska bli bättre, men man kan ju alltid hoppas. Särskilt att stackars Kajsa ska få lite lugn och ro. Det är även bra om jag kanske skulle få för mig att skaffa en tik i framtiden, då har jag bara en hund att hålla koll på. Pigg och glad var i alla fall den lilla fluffiga när mamma hade hämtade honom i eftermiddags.

Aja, sängen kallar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Att få ett snyggt fotgående genom att lalla runt låter som en helt ok bieffekt... ;)

Postat av: Johanna

Hejsan



Jag kan inte nå dig på din mobil, skulle du kunna ringa elller mailaa mig?



// Johanna

2010-02-14 @ 18:38:41
Postat av: Johanna

Kan du ringa mig så fort som möjligt är du snäll



Mvh Johanna

2010-03-18 @ 14:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0