Dags för en uppdatering?

Eftersom jag har fått en del kommentarer om mitt dåliga uppdaterande är det kanske dags att ta sig i kragen. Den senaste tiden har varit tuff, både saker i skolan och i vardagen har varit jobbiga vilket har gjort att vissa saker inte har prioriterats så högt.

På hundfronten går allt bara bättre och bättre. Trollet har varit dålig den senaste veckan, något som gjorde att vi missade både KM och den första tävlingen på året, men nu är han mer eller mindre bra igen. Både jag och Trollet längtar efter att dra igång på riktigt!

Lazer då.. Oj oj oj, vart ska vi börja! Lazer har blivit en helt annan hund på senaste tiden. Han kopplar av MYCKET bättre runt andra hundar, stressar inte upp sig lika lätt och har bara blivit allmänt trevligare att ha och göra med, även om han fortfarande har sina stunder där han börjar dumma sig.

Vi har kommit igång ordentligt med lydnadsträningen och en start i klass I är inte allt för långt borta nu, och vi ska försöka satsa på Apollogruppens tävling den 23/6. Agilityträningen går också framåt, dock så märks det mer och mer att Lazer taggar till lite för mycket, så där gäller det att lugna ner honom ganska ordentligt. Jag ska försöka ta tag i spårningen också så att vi kan starta appellen, och kanske även lägre klass i höst. Ja, det ska hinnas med mycket. 

Kan även berätta att vi var på Olandstraktens BK den 10 april och gjorde MH, något som Lazer klarade med bravur.

Fan vilken hund jag har!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!

Jag har sett dig i centrum/sjödalsparken med din holländarpojke flera gånger på senaste tiden. Jag tyckte att jag kände igen dig från HHU, och tänkte att jag skulle kolla upp varifrån din hund kom. Det är ju en liten, men häftig ras. Den som söker han finner! :) Jag har en galen korthårig collietik, som du säkert har lagt märke till... :/ kul med fler hundträningsintresserade i närheten. Om du har lust att träna någon dag får du gärna maila! Störningsträning, kommendering eller vad som helst. Ha det så bra!

2010-05-05 @ 14:23:02
URL: http://tilt.blogg.se/
Postat av: Martina

Härligt med lite uppdatering :)

Nu väntar vi bara på MH resultatet ;)



Kram Martina & Rista

2010-05-05 @ 14:26:51
URL: http://wolverina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0