Träningstävling

Idag var det näst sista gången på lydnadskursen, och eftersom vi ska ut i skogen nästa gång blev det lite träningstävling för att se vart alla låg.

Lazer har aldrig gjort flera moment på raken, aldrig gått ett helt fritt följ eller varit med om att vi har blivit kommenderade, men skötte sig otroligt bra ändå. I slutet blev han lite frustrerad men annars var han tyst och höll inte på och nafsade. Gör en lista över alla moment, mest för att jag ska komma ihåg.

Platsliggning: Funkar kanon. Lazer låg hela tiden trots att andra hundar gick upp och vissa gick fram och tillbaka.

Tandvisning: Perfekt.

Linförighet: Träna på positionen och svängar.

Läggande under gång: Funkar bra.

Inkallning: Träna på ingångarna, annars inga problem.

Ställande under gång: Träna snabba ställanden och stadga. Lazer "chansar" även ganska mycket om det är ligg eller stå som gäller.

Apportering: Helt klart vårat svagaste moment. Lazer tar apportbocken bra, men så fort han får den drar han iväg. Träna, träna, träna!

Hopp över hinder: Funkar bra. Har dock lite för stort sug på hindret. Träna på att inte ta hindret om jag inte sagt något och ingångar.

Det känns skönt att ha gjort en liten check och kollat vart man ligger. Nu är inte en lydnadsstart allt för lång bort, men jag tror att vi hoppar den i Visättra den 23/6. Vi ska tävlingsträna massor innan vi startar så jag inte blir så nervös, och så ska vi träna massa kedjor så Lazer inte blir så frustrerad om inte godis kommer hela tiden.

Vi passade även på att köra lite slalom innan vi gick och fasen vad bra det gick! Åh vad det är roligt att träna hund när allt slit börjar löna sig!

Nu ska jag krypa ner i sängen brevid världens finaste holländare.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Duktig Lazer! :D

2010-06-03 @ 00:53:03
URL: http://michelleochjack.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0