Träningstävling

Vad kul att se att ni tittar in med jämna mellanrum fast jag aldrig uppdaterar ;) Jag får bli bättre på det helt enkelt..

I torsdags hoppade jag och Lazer träningsgruppen i agility och åkte och tävlingstränade lydnad istället. Jag skrattade mig igenom hela tävlingen! Lazer är Lazer och gör alltid allting till 200%, och när han blir stressad och går upp i varv (som han gör ganska lätt haha..) blir det ännu mer av det goda. Det var en hysterisk randig jag hade med mig in på planen, men han tycker att det är KUL och det tycker jag är det viktigate.

Två domare var det dagen till ära och här är protokollen:

Domare 1

Platsliggande: 8 (Låter, nosar)

Tandvisning: 10

Linförighet: 7 (låter, strul vid halter)

Läggande: 0 (Låter vid framföring, ngt långsamt, reser sig)

Inkallande: 9 (Snett sättande)

Ställande: 0 (Står ej)

Apportering: 5 (Tuggar frenetiskt)

Hopp över hinder: 0 (Hoppar åt båda håll)

Helhetsintryck: 8 (Pigg och glad. Överladdad)

Summa: 102 poäng


Domare 2

Platsliggande: 8 (Piper, nosar)

Tandvisning: 10

Linförighet: 6 (Hoppar och piper)

Läggande: 0 (Pip, segt, sätter sig upp)

Inkallande: 8 (Snett sättande)

Ställande: 0 (Står ej)

Apportering: 5 (Pip och tugg)

Hopp över hinder: 0 (Hoppar åt båda håll)

Helhetsintryck: 5

Summa: 92 poäng


Poängen är inte mycket att hurra över, men samtidigt är det första gången både jag och Lazer tävlar lydnad. Läggandet och ställandet nollade han till min stora förvåning, då jag ansett att det är dom momenten som sitter som berget. Vid läggandet satte han sig upp när jag var på väg tillbaka och vid ställandet stannade han inte överhuvudtaget. Skrek sig igenom alla moment gjorde han också, något han börjat med precis. Jag som har varit så glad över att han i alla fall inte har pipit..

Imorgon kör vi igen, denna gång officiellt!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Lycka till!

2010-10-03 @ 02:36:05
URL: http://litentengil.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0